STERK logo? Wat maakt een logo sterk… - Stralende Start Online

STERK logo? Wat maakt een logo sterk…

sterk logo

Sterk logo... een goed verhaal... lekker kort!


Een logo is een onderdeel van jouw visuele identiteit. Het logo is hierin toch wel de 'kar-trekker'! Het is als het ware, het gezicht van jouw bedrijf. 

Jij bent op zoek naar een 'gezicht' voor jouw onderneming?!

Dan wil jij uiteraard weten hoe je nou tot een STERK logo komt en tot een stijl die jouw bedrijf een eigen visuele identiteit geeft. Je hebt in ieder geval een goede branding nodig. Een goed verhaal..... ennn... lekker kort! 😉


Maar wat is nou goed?



Een voorbeeld van een STERK LOGO

Laten we eens een voorbeeld pakken van een bedrijf dat iedereen kent… Mc Donalds

Wat maakt het logo van Mc Donalds nou zo krachtig? 

  • Het is duidelijk
  • Het is herkenbaar
  • Het is consequent
  • Het heeft een duidelijke visie (zonder dat je het direct ziet!!)
sterk logo McDonalds

Consequent zijn is wel het meest belangrijke om te onthouden. Want door steeds en overal dezelfde stijl te gebruiken, word jij uiteindelijk herkend. En om consequent te kunnen zijn, moet jij een duidelijke en uitgesproken visie hebben. Hiermee zorg jij voor de juiste onderbouwing van het logo.


De achtergrond van het logo van Mc Donalds


In 1962 is het McDonalds logo ontworpen door Jim Schindler, maar eigenlijk hadden McDonalds eigenaren Dick and Mac McDonald het logo bedacht. De gele M staat voor blijheid, optimisme en plezier. Het oorspronkelijke rood, voor passie, vastberadenheid, energie en gezondheid. De onderbouwing van het logo is dus NIET de M van McDoanalds, zoals de meeste mensen het zien, maar een omgekeerde boezem van de moeder!! 


"Give mom a night off" was hun eerste slogan... later werd dit "I’m loving it".


Later zijn zij overgestapt van rood naar groen, om meer op gezondheid en duurzaamheid in te spelen. Of dit gelukt is….?? Daar zijn de meningen over verdeeld. Feit blijft dat McDonalds een heel krachtig logo heeft, met wereldwijde bekendheid!!

Mooi om te weten, maar hoe zorg jij er nou concreet voor dat je aan zo’n logo komt?


Jij kunt én wilt als het goed is natuurlijk niet het logo van Mc Donalds gaan gebruiken om herkenbaar te worden. Jij wilt geassocieerd worden met jouw eigen aanbod, met jouw eigen visie en motivatie. Het is belangrijk om een eigen stijl te hebben. Want door die stijl word jij (op den duur) herkend. Een consequente stijl in beeld en communicatie noemen we ook wel “Branding”. Jij brandt jezelf, als het ware, op het netvlies en in het geheugen van potentiële klanten. Maar HOE DAN? Daarover praat ik je bij in mijn volgende blog: "Hoe kom jij tot jouwe STERKe logo?!"

Gratis

Jouw onderbouwing, jouw visie is van cruciaal belang om tot een succesvol logo te komen!


Je kunt jouw kernwaarden extra kracht bijzetten, door gebruik te maken van de juiste kleuren, lettertypes, afbeeldingsstijlen etc. Juist met beelden maak je jouw verhaal krachtig en STERK, maar ze moeten dan wel passen bij wat jij te bieden hebt. Een hele puzzel op zich... Mis vooral mijn volgende blogs niet... Alvast een tipje van de sluier....


Om een STERK logo neer te zetten doorloop je 3 belangrijke fases:

Framewerk basis- STERKmetjouwMerk
  • Inzicht
  • Visualiseren
  • Samenstellen

Alvast GRATIS aan de slag met inzicht krijgen in jouw eigen stijl?


Download de gids met het werkblad “ontdek je eigen stijl”


Wil je vrijblijvend meer informatie over andere manieren waarop ik je kan helpen om jouw visuele identiteit in kaart te brengen? Bel of mail gerust!


Aan de slag met jouw stijl

Lees meer...

power

Hoe kom jij tot je eigen STERKe logo?


HOE kom je aan een logo dat jouw enthousiasme uitstraalt? Je krijgt zoveel adviezen, en allemaal zeggen zeiets anders. Waar moet jij nu op vertrouwen??

hoe schrijf je een pitch

Hoe schrijf je een Pitch?!


Hoe schrijf je een pitch om in een korte tijd, op een enthousiaste manier je sterke punten te benoemen? Daarvoor heb ik het stappenplan STERK ontwikkeld.